Am motocicleta Honda Shadow 125 de atatia ani si nu i-am facut si eu un review. Am cumparat motocicleta asta la 16 ani, cand aveam doar A1. Am vrut ceva fiabil, de 125 cmc, care NU se ridica pe o roata. Asta era cea mai mare groaza a mea, sa nu ma pomenesc pe-o roata. Atentie! Daca esti in cautarea unui articol scris cu aroganta, plini de termeni tehnici si menit sa vanda, cauta pe alte siteuri. Review-ul asta e foarte practic, scris cu rolul de a informa cititorii, nu de a-i motiva sa foloseasca Google.
E o motocicleta foarte fiabila
Imagineaza-ti ca eram la inceput si nici cu forta fizica nu stateam prea bine. In prima zi, am scapat-o de pe loc, desi eram calare, cu picioarele jos. O tinea tata de coarne si fugea pe langa mine in jurul blocului, ca sa ma invat s-o conduc, asa grea era. Iti poti imagina usor cam de cate ori am trantit-o. Totusi, dupa juma’ de an de suferinte, i s-a rupt doar oglinda si a primit ceva zgarieturi. Apoi am invatat eu sa conduc bine.
Chiar nu se ridica pe o roata
Am depasit nervoasa, accelerat brusc, franat brusc, cu frane bune, cu frane groaznice… Cred ca am testat toate combinatiile si motocicleta nu s-a ridicat pe o roata. Daca asta e cea mai mare grija a ta, fii fara grija, motocicleta asta nu are asa tendinte deloc.
Merge ca melcul
Motocicleta asta e potrivita pentru oamenii nervosi. Aia care, dupa o cearta, se suie pe motor si ii dau gaz maxim. Honda Shadow 125 accelereaza destul de repede cat sa calmeze, dar nu prinde viteze asa mari incat chiar sa patesti ceva serios. Limita la care am ajuns eu este 120 km/h. Limita de viteza pe european e 100 km/h, pe autostrada e 120 km/h. Accelereaza foarte greu de la 110 la 120 si face un zgomot asa urat, de ti se face mila si o lasi la 110. E miracol daca iti iei amenda pe un asa drum. Pe drumuri nationale, viteza asta iti da sansa sa-ti vezi moartea cu ochii, dar sa ai timp sa franezi, totusi. O asa experienta iti schimba complet modul de a vedea problema aia asa enervanta.
Te plictisesti repede de ea
Din cauza limitei de viteza, ai sa te plictisesti de ea cam intr-un an, doi. Am mers cu ea pana in Grecia si pe autostrazile grecilor mi se parea ca stau pe loc. Plus ca un drum cochet de 8 ore, cat imi prezentase Google, s-a transformat intr-unul de 23 de ore. Plus, faptul ca n-are un indicator de benzina pe bord, mi-a ascutit de cateva ori abilitatea de a gasi o benzinarie aproape. Stii cum o verific sa vad daca mai are benzina? O zgudui si ascult daca se misca vreun lichid in interior.
E lunga, deci poti cara multe cu ea
Daca esti pasionata de carat bagaje, motocicleta asta e buna. Cu chingile potrivite, am prins bagaje de coarne (sub far), rezervor, saua pasagerului, pasagerul ca om 😛 si in lateralele rotii din spate. Recordul a fost atins la intrunirea la Suceava, cand am carat un pasager si bagaje pentru 3 suflete, ce urmau sa stea la cort. Plus, suspensiile sale bune m-au ajutat sa car oua si borcane cu castraveti murati, fara sa sparg nimic.
Mecanica e simpla
Stii cum iti dai seama ca ai ramas fara benzina? Ti se opreste motocicleta in mers. Dar la fel se intampla cand nu mai ai curent in baterie si cand bujiile sunt umede. Fie nu porneste, fie se opreste singura din functionare. La alte motociclete, bujiile sunt sub rezervorul de benzina, sub straturi de alte dracii, de faci muschi si dezmembrezi juma’ de motor pana ajungi la ele. La Honda Shadow 125, intre tine si bujii stau 2 cabluri, cate unul pentru fiecare bujie. Tragi de ele si iaca bujia. Apoi pui cheia si desfaci usor, ca ai destul spatiu de manevra. La fel de usor este si pentru accesul la carburator. De asemenea, n-ai nevoie de o cheie speciala atunci cand ii schimbi uleiul.
Motocicleta asta e decisa sa stea pe 2 roti
Am auzit multe legende cum ca petele de motorina sau capacele de canal sau orice alte chestie pe drum face motocicleta sa lunece. Cu Honda Shadow 125, am trecut peste orice iti poti imagina: animale moarte, canale, pete de tot felul, pietris, asfalt bun, asfalt ud, asfalt rece, asfalt cald, noroi etc. Singura suprafata pe care a alunecat este gheata. Da, am testat-o pe gheata si a lunecat, asa ca am bagat-o inapoi in garaj. In rest, am mers cu ea pe orice. Imi pare rau ca n-am testat-o pe niste fosti mai naspa, dar sunt convinsa ca trecea si peste aia fara sa alunece.
Per total, motocicleta asta e foarte buna pentru A1, dar doar daca ai bani s-o schimbi cand dai de A.